Jak skutecznie odzyskać swoją figurę po 9mc

17 grudnia, 2021

Zajście w ciążę najczęściej wiąże się z przybraniem kilku dodatkowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet wolałoby tego uniknąć. Czy istnieją metody, by szybko wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O odpowiednią sylwetkę warto zadbać już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, żeby katować się drastyczną dietą. Ciało kobiety w ciąży potrzebuje nieco więcej pożywienia niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego pożywienia i słodkości może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym pomysłem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, aby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To ginekolog może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do aktywności.

Największym sprzymierzeńcem matki w walce o wymarzoną sylwetkę są regularne przechadzki z wózkiem. Przyniosą one pożytek tak samo matce, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast chodzić wolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży będą kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można rozpocząć inne ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra sposobność, by odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie martw się, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają szybko odzyskać poprzednią sylwetkę. Jednocześnie, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje świeżo upieczonym matkom.


admin